donderdag 8 maart 2007

De reusachtige update



Aangezien ik niets meer gepost heb sinds eind december wordt het tijd om jullie op de hoogte te brengen van wat er gebeurd is in die drie maanden. :)


Foto van ons officiele huwelijk op 5 december 2006.

Zoals je kon lezen in mijn laatste post was ik van plan om naar een nursing home te gaan en een cursus Nursing Assistant te volgen. Die cursus heb ik met succes voltooid - dit is zowat alles wat ik gedaan heb, gedurende heel de maand januari. :)
Komende zaterdag mag ik mijn staatsexamen gaan afleggen! Spannend!
Het was de bedoeling om na die cursus onmiddellijk aan de slag te gaan in datzelfde nursing home. Helaas, na 3 keer een dagshift (van 6am tot 2 pm) beloofd te worden, kon ik niets anders krijgen dan 3 weekdagen van 2pm tot 10pm en iedere zaterdag en zondag van 6am tot 2pm (helemaal niet ideaal aangezien Justin maandag tot vrijdag van 6.30am tot 3pm werkt).
Nu had ik mezelf voorgenomen niet over me heen te laten wandelen en geen avond- of nachtshift te aanvaarden. Zeker niet na 3 keer de garantie te krijgen dat ik een dagshift zou krijgen.
Bijgevolg - geen werk. Ondertussen was het al februari en mijn I-94 vervalde op 8 februari. Mijn I-94 werkte als een tijdelijke werkvergunning. Nuja, in januari hebben we ook de formulieren voor mijn Change of Status ingediend - hierin zit ook een aanvraag voor een werkvergunning voor tot ik mijn status als Permanent Resident heb verworven.
Maar daar moet ik nu jammergenoeg nog steeds op wachten - gemiddeld zo'n 90 dagen.
Ik heb goede hoop nochtans want ik heb ondertussen al de biometrics achter de rug en we hebben twee weken geleden een Request for Evidence gekregen (meer papierwerk i.v.m. belastingsaangiften etc.) Ze zijn er alleszins mee bezig daar in het Service Center in California!

Een feestje @ The German Corner (helaas gesloten nu)

Hier zijn enkele foto's die ik jullie niet wou onthouden... USA vs Mexico op 7 februari! Ontzettend fijn EN 2-0 gewonnen! ^^


Belgische vlag op de rechterwang, Amerikaanse op de linkerwang!

Hihi, mijn meesterwerk!

Iets helemaal anders nu. Afgelopen weekend zijn 2 van onze 3 roommates verhuisd. Dit wil zeggen dat het huis er momenteel nogal leeg en mistroostig uitziet! Nu is dit wel ontzettend spannend want dit wil zeggen dat we de kans krijgen om er echt ons eigen 'thuis' van te maken.
Deze week heb ik gespendeerd aan de keuken - de grote schoonmaak en het verven! Ik heb enkele foto's van hoe het er vroeger uitzag en hoe het er nu uitziet...


De 'oude' keuken - inclusief rommel.
De 'nieuwe' keuken!
Jawel... dat is Piet Huysentruyt's Kookbijbel!
Met onze nieuwe 'Amerikaanse koelkast'!

We hebben nieuwe tuinmeubelen gekocht.
Nu alleen nog het gras eens maaien...


Er staan enkele bloemetjes te pronken naast onze voordeur.

Volgende punt op de agenda is de gastkamer - mijn broer en schoonbroer komen volgende week naar hier voor de bruiloft!! (Ik kan amper wachten!) Dus de gastkamer moet in orde zijn voor komende donderdag...
Dan is er nog de studeerkamer - die we *dringend* nodig hebben - een computer op je nachtkastje is toch niet echt alles.
De "family room" moet aangekleed worden - de piano verhuisd naar daar, de hoekzit moet verhuisd worden, er moeten wat fotootjes aan de muur komen, etc.
Dan hopelijk kunnen we ons een eetkamer aanschaffen, want eten in de sofa is ook niet alles. :)

Godzijdank hebben we onze huwelijkslijsten!! Haha! :)

Hoe dan ook, dat is het zo'n beetje denk ik.
Ik houd jullie op de hoogte!!

4 opmerkingen:

Unknown zei

is dat een fout ? ik heb nog steeds mijn vliegtuigtickets + uitnodiging voor het trouwgebeuren niet ontvangen, tiens tiens :p

marijke zei

Jullie trouwfeest is op dezelfde dag als St Patricks Day en ook de verjaardag van mijn jongste broertje! Gefeliciteerd!

Sarah zei

Haha Justin - helaas kunnen we niet iedereen een vliegticket bezorgen (eigenlijk helemaal niemand). Maar uiteraard ben je welkom :p

Marijke - We hebben bewust St Patricksday gekozen omdat het zo'n vrolijke dag is! Onze kleuren zijn dan ook ivoor en emerald groen! :)

kastelke zei

Wat zo'n likje verf al niet voor wonderen doet!